miercuri, 6 martie 2013

Anvelope de iarna...pe principiul "iarna nu-i ca vara"

Nu stiu altii cum sunt, dar eu sunt un as al soselelor. Ei da, da, bine, aud deja comentarii, ca femeile sunt nu stiu cum la volan, ca folosesc oglinda retrovizoare doar pentru a se ruja, ca habar nu au unde-i cricul...
Basme domnilor, basme!
Ati gasit femeia-barbat la volan exact in persoana mea. Conduc de 20 de ani si declar cu mana pe inima ca sofatul este viata mea. M-am oprit si cu masina in intersectie, am ramas si fara benzina si am crezut ca s-a stricat masina, m-am luat si la intrecere pe bulevard, am schimbat si bujii, am facut si pana, am dat si la coada pompei...ehe...
Pe vremea cadn am inceput sa conduc si aveam o dacei veche, chiar de-o seama cu mine, habar nu aveam de cauciuri de iarna si de pericolele care ma pandeau la tot pasul circuland ianra pe polei si pe gheata.
Am avut doua incidente, in rest...trageam cu Dacia la sufa vecinii cu masinile lor din parcare.
Am avut un incident la un sfarsit de iarna, atunci cand pe sosea era fix o balta inghetata si pe care eu, incepatoare fiind, am calcat frana. Inutil sa mai spun ca m-am rotit cu masina la 180 de grade si ca m-am invatat minte pentru toata viata sa nu mai fac o asemenea greseala.
Dar cea mai si cea mai tare patanie a fost la inceputul unei ierni, cand afara a inceput sa ninga si zapada m-a prins in trafic. Prudenta...dar ce spun eu prudenta, pentru ca eram cu anvelopele de vara, am mers doar cu a doua, pana cand in spatele meu si-a facut aparitia un TIR. Nu avea cum sa ma depaseasca, pentru ca din fata veneau masini, iar eu nu aveam cum sa trag pe dreapta, pentru ca nu era loc pentru asa ceva. Ei, asta e, mi-am spus sa se tina dupa mine, n-are decat. S-a tinut cat s-a tinut, pana cadn s-a lipit de fundul masinii mele si mi-a tras un claxon prelungit si asurzitor. Cred ca mai mare sperietura ca aia nu am tras niciodata! Atat de tare m-am speriat, ca mi-au zburat efectiv mainile de pe volan.
Timpul a trecut, mintea mi-a mai venit la loc, intre timp am aflat si despre anvelopele de iarna si despre cat de mult te pot apara ele impotriva oricaror neplaceri din trafic pe timp de iarna.
Eu una sunt fidela anvelopelor Michelin, iar daca intrati pe site-ul lor va puteti achizitiona anvelopele in functie de marca masinii, de gama si modelul acesteia si chiar in functie de motorizare.
Nu sfatuiesc pe nimeni sa-si fure caciula de unul singur si sa mearga iarna cu anvelope de vara, pentru ca-si risca viata pentru un lucru banal si de bun simt.
Potrivit unor teste, atunci cand masina este dotata cu anvelope de iarna, oprirea se realizeaza mult mai rapid si anume dupa 27 de metri, in cazul in care ruleaza cu viteza de 50 hm/h. Masina dotata cu anevlope de vara opreste dupa 80 de metri, la 27 de metri (distanta la care se opreste masina dotata cu anvelope de iarna), cea dotata cu anvelope de vara avand inca viteza de 40 km/h.
Mai mult decat atat, anvelopelor de vara purtate iarna le scade flexibilitatea, acest lucru ducand la cresterea frecventei derapajelor, scaderea sigurantei la volan si la eficienta scazuta la franare.
In final, pentru ca toata lumea sa nu uite, nu trebuie sa asteptam iarna pentru a nedota masina cu anvelope de iarna, ci doar o temperatura de sub 5-7 grade Celsius.
Dragii mei prieteni, intrati si voi pe acest blog unde veti gasi conditiile de participare la concurs si poate veti castiga, cu conditia sa nu-mi luati mie premiul.
Felicitari, Michelin pentru ca aveti grija de noi atat vara cat si iarna!

Un comentariu:

  1. Într-adevăr, anvelopele Michelin sunt de calitate premium și merită investiția pe termen lung. Energy Saver-ul de vară 185/60 R 15 H este pe poziția 1 în testele oficiale de vară ADAC din 2013.

    Găsiți cauciucuri Michelin la un click de distanță la magazinul online de anvelope Nexxon

    RăspundețiȘtergere